torsdag den 13. august 2009

Skal vi 'linke' på LinkedIn?

Jeg er bestemt ikke nogen årsunge længere, men jeg har så til gengæld lidt mere livs- og erhvervserfaring end mine kommende medstuderende på Aalborg Universitet.
Lige netop kombinationen af livs- og erhvervserfaring har foranlediget min igangsættelse af LinkedIn-gruppen ’International Business Communicators (AAU)’:

International Business Communicators (AAU)
IBC (AAU) is an open and promoting social networking platform based on former, current and future students of Aalborg University, DK. The group aims to connect and reconnect, to develope professional relationships and to facilitate collaboration for study, career and networking purposes.
The group welcomes all former graduates of AAU, as well as current and future students from the four areas of Language Studies presently being offered at AAU, i.e. English, French, German and Spanish, SIS and SIV, and Chinese Studies.
Current members of the administration and faculty are encouraged to join.

Jeg ved nemlig at ”du skal så før du kan høste”, at de interesser og forbindelser som du skaber i dag skal plejes for at give effekt senere, måske først efter en tid, måske først om nogle år.
Så du kan sagtens sige at mine planer rækker langt ud i fremtiden.

Jeg taler tre sprog flydende, med et godt kendskab til flere, men det har ikke været mig til stor hjælp efter min hjemkomst til Danmark.
Derfor har jeg valgt at sætte mig på skolebænken igen – og ved Thor, Zeus, Jupiter mfl. - hvor jeg dog glæder mig!

Hvorfor Spansk Sprog og International Virksomhedskommunikation?
Fordi et almindeligt spanskstudie ville være for kedeligt for mig, der skal lidt mere udfordring til.
Og jeg er ikke særlig business minded, må jeg lige tilføje, men jeg vil nok kunne fylde skoene ud på andre områder, som kommunikationsmedarbejder, PR-medarbejder el.lign. i et fremtidigt job.

Jeg har i de seneste dage arbejdet meget på at skabe kontakt via mails og LinkedIn til udstillere, arrangører, div. erhvervsråd, VIP-gæster mm til DanFish 2009, som afholdes i Aalborg Kongres og Kultur Center i oktober.
Blandt andet har jeg bedt om gratis indgangsbilletter af Dansk Eksport Forening til mine kommende medstuderende i håb om, at nogle af dem vil deltage sammen med mig.

DanFish er en international udstilling, der tiltrækker mellem 15 og 20.000 gæster, heraf mange udlændige – et godt sted at øve sig på kontaktopsøgende arbejde, med henblik på en fremtid indenfor international kommunikation.

No need to say at jeg meget, meget gerne så dit navn på gruppens liste over medlemmer, men intet pres herfra – du kan dog altid framelde dig, såfremt du finder den uinteressant senere.
Gruppen har nu eksisteret en uge, så nu vil jeg skrive et nyhedsbrev/velkomstbrev til alle (6) medlemmer.
På godt jysk - slet ikke så værst endda, efter kun én uge.

Som altid, besos y abrazos :-)

3 kommentarer:

  1. Hablas castellano????
    Un hermoso blog!!!
    Un saludo Oscar de Bs As

    SvarSlet
  2. Kære Lene,
    din profil, dit engagement og dit drive er meget inspirerende.
    Selv er jeg 68, og har det sjovere end nogensinde.
    Jeg ser ingen grund til at sætte tempoet ned, idet du får mere livskraft og -glæde, jo mere, du engagerer dig.
    Desuden kan jeg som ældre hjælpe de yngre til et stærkere netværk,; til en markedsplads til støtte for deres udviklingsbehov.
    Selvom du er meget yngre end mig, agerer du udpræget grænseoverskridende i forhold til de tåbelige aldersfordomme.
    Held og lykke,
    With kind regards,
    svend

    SvarSlet
  3. Kære Lene,
    Øj en energi og medmenneskelighed du har - hatten af for det;-)
    Aase

    SvarSlet